Maak een reservering

_

Hoofdstuk 1: Hoe reserveren?

Hoe de beschikbaarheid controleren of een prijsopgave krijgen?

De beschikbaarheid controleren of een prijsopgave krijgen, is heel eenvoudig! Ga naar onze websi, klik op de knop "Boek uw verblijf" bovenaan rechts op het scherm, ... en maak je keuze. Je kunt ook ons contacteren of rechtstreeks contact opnemen met het campingdorp.

Hoe een verblijf reserveren?

Je kan een verblijf reserveren:

  • via onze website, klik op de knop "Boek uw verblijf" bovenaan rechts op het scherm en vul het online reserveringsformulier in. De reservering gaat snel en de betaling met de bankkaart is beveiligd.
  • per telefoon door te bellen naar onze reserveringscentrale op +33 (0)4.66.739.739 (beveiligde betaling met bankkaart).
  • Per telefoon door rechtstreeks te bellen naar het campingdorp

Je moet altijd volgende informatie invullen op het reserveringsformulier: naam en voornaam, geboortedatum van iedere persoon, je adres, telefoonnummer en e-mailadres.

De reservering wordt effectief en bevestigd na akkoord van het campingdorp na de ontvangst van een aanbetaling van 25%. Meer details vind je in de Algemene Verkoopvoorwaarden.

De reserveringen verbinden Yelloh! Village enkel wanneer Yelloh! Village ze heeft aanvaard, wat Yelloh! Village vrij staat te doen of te weigeren in functie van de beschikbaarheid, en meer algemeen, in functie van alle omstandigheden die de uitvoering van de gemaakte reservering zouden kunnen verhinderen. Yelloh! Village stelt verblijven voor die bestemd zijn voor gezinnen in de traditionele zin van het woord en de accommodaties zijn daar ook voor ontworpen. Yelloh! Village behoudt zich het recht voor iedere reservatie te weigeren die indruist tegen dit principe of die dit principe probeert te omzeilen.
De reservering van een kampeerplaats of een accommodatie is strikt persoonlijk. Je mag in geen geval onderverhuren, noch je reservering overdragen zonder voorafgaandelijke toestemming van het campingdorp.

Minderjarigen moeten in het gezelschap zijn van hun ouders of wettelijke voogden.

Hoe meerdere accommodaties of kampeerplaatsen reserveren?

De online reservering laat toe om tot 2 staanplaatsen of huuraccommodaties in één reservering te boeken. Indien je wenst dat deze accommodaties zich naast elkaar bevinden, kun je gebruikmaken van de optie ‘keuze van staanplaats' die sommige dorpen aanbieden en dien je deze optie aan te vinken tezamen met je wens voor logies naast elkaar. Indien het dorp deze mogelijkheid niet aanbiedt, gelieve je vraag dan te formuleren in het vak opmerkingen. Afhankelijk van de beschikbaarheden zal de Yelloh! Village camping aan je wensen voldoen.

Iedere reservering van méér dan 4 accommodaties door dezelfde fysieke persoon of door verschillende fysieke personen, die elkaar kennen en zich tezamen verplaatsen met dezelfde motieven, op dezelfde verblijfsdata en in hetzelfde Yelloh! Village, wordt beschouwd als een groepsreservering.

  • De voorgestelde accommodaties op de commerciële website van Yelloh! Village zijn uitsluitend bestemd voor individuele klanten.
  • Voor iedere aanvraag voor een groepsreservering, gelieve telefonisch contact op te nemen met ons of met het Yelloh! Village van je keuze. Het gecontacteerde Yelloh! Village behoudt zich het recht voor je boekingsaanvraag te bestuderen vóór de aanvaarding of de weigering daarvan.

Kan ik het nummer van mijn kampeerplaats kiezen?

Bepaalde dorpen bieden de optie ‘keuze van staanplaats' aan, het volstaat dan om deze optie aan te vinken tijdens je reservering en het nummer van de gewenste staanplaats of je voorkeuren aan te geven in het vak ‘opmerkingen'. Deze optie wordt gefactureerd (zie de tariefpagina's van ieder campingdorp). Indien het dorp deze optie niet aanbiedt, kun je toch je voorkeuren aangeven in het vak ‘opmerkingen' van je reserveringsformulier. In de mate van de beschikbaarheden zal het campingdorp je de staanplaats toekennen die het best aan je wensen voldoet.

Is het mogelijk een optie te nemen op een verblijf?

Neen, het is niet mogelijk een optie te nemen op een verblijf. Iedere reserveringsaanvraag moet vaststaand zijn.

Hoofdstuk 2: De betalingswijzen

Welke zijn de verschillende mogelijke betalingswijzen?

  • De eenvoudigste betalingswijze is de betaling met de bankaart via onze website (Visa, MasterCard, Eurocard en Carte Bleue). De betaling met bankkaart is beveiligd.
  • De andere mogelijke betalingswijzen kunnen verschillen al naargelang het dorp: bankoverschrijving, betaling in 3 keer zonder kosten (hou er rekening mee dat het totale bedrag dient vereffend te worden ten laatste 30 dagen voor de datum van aankomst).
  • 7 dagen voor aankomst is alleen een betaling met creditcard mogelijk

Wat omvatten de tarieven?

De vermelde tarieven zijn geldig voor het lopende seizoen. Ze omvatten de gereserveerde accommodatie en:

  • De kinderanimatie,
  • De avondanimatie,
  • De sportieve animatie (met uitzonderling van de activiteiten waar een toeslag bij vermeld staat),
  • De toegang tot het zwembad,
  • De toegang tot het sanitair.

Onze tarieven omvatten niet:

  • De gemeentelijke toeristenbelasting,
  • De bezoekers of extra personen,
  • Het verblijf van huisdieren,
  • De voorgestelde activiteiten buiten de camping,
  • De consumpties in de bar en het restaurant,
  • De garantie of annulatieverzekering,
  • Supplementaire voertuigen,
  • De toegang tot de Wellnessruimtes en -centra en de Spa & Balneo,
  • De babykit (bedje+stoel),behalve in de huuraccommodaties aangeduid met  of ,
  • De verhuur van lakens, behalve in de huuraccommodaties aangeduid met  of ,
  • De eindschoonmaak van de huuraccommodaties (voor het vertrek) waar je zelf voor instaat of die je op aanvraag kan laten doen tegen betaling, behalve in de huuraccommodaties aangeduid met .

Wanneer wordt mijn rekening gedebiteerd?

Het campingdorp zal een aanbetaling van 25% debiteren op het moment van de bevestiging van het verblijf, d.w.z. doorgaans binnen de 72 uur volgend op je reserveringsaanvraag.

Hoe kan ik controleren of mijn reservering goed geregistreerd werd?

Via internet door te klikken op Mijn reservering terugvinden of door contact op te nemen met de reserveringscentrale op het nummer +33 4 66 739 739 of rechtstreeks met de Yelloh! Village camping waarvoor je gereserveerd hebt.

Wanneer en hoe moet ik het saldo van mijn verblijf betalen?

Wanneer?
Het saldo van je verblijf moet betaald worden 30 dagen voor je aankomst op de camping.

 

Hoe?

  • Via bankkaart: via internet of door contact op te nemen met de reserveringscentrale met je dossiernummer, dat begint met O2009 of 0201, en het nummer van je bankkaart bij de hand. Wij raden ten stelligste aan gebruik te maken van de betaling via internet.

    Je verblijf betalen

  • Via overschrijving: rechtstreers via tussenkomst van je bank met vermelding van je dossiernummer en je naam (voor sommige Yelloh! Village).
  • Met een chèque of Vakantiecheques van het ANCV. Een verzending via aangetekend schrijven rechtstreeks naar Yelloh! Village waarvoor je gereserveerd bebt wordt aanbevolen.

Hoofdstuk 3: Wijziging van een reservering

Wat is de annulatiegarantie?

De annuleringskosten kunnen worden gedekt door de annuleringsgaranties die worden aangeboden door het campingdorp, voor een bedrag van 15 euro incl. taksen per verblijf voor een kampeerplaats of van 3 euro incl. taksen per nacht voor een huuraccommodatie.
Indien voor je vertrek één van de volgende gebeurtenissen plaatsvindt:

  • ernstige ziekte, ernstig ongeval of een overlijden van een familielid,
  • zwangerschapscomplicaties voor de 7de maand,
  • aanzienlijke materiële schade aan je eigendom waarbij je aanwezigheid absoluut vereist is,
  • economisch ontslag,
  • ongeval met of diefstal van je voertuig en/of caravan op het traject om naar de verblijfplaats te komen,
  • annulering of wijziging van de vakantiedata door de werkgever.

Je wordt alle betaalde bedragen terugbetaald (met uitzondering van de franchise).

Tijdens het verblijf, indien één van bovenvermelde gebeurtenissen plaatsvindt en je verplicht je verblijf te onderbreken, dan krijg je het bedrag terug dat overeenstemt met het niet gebruikte deel van het verblijf dat al door de camping werd gefactureerd.
In geval van een ongeval, Verwittig de camping binnen de 24 uur (per aangetekend schrijven met ontvangstbewijs) nadat je op de hoogte werd gesteld van een gebeurtenis die je vertrek verhindert. Verwittig binnen de 48 uur de verzekeraar en bezorg hem een schriftelijk bewijs van het ongeval.
Meer details vind je in de Speciale overeenkomsten in geval van annulatie.

Waarom kiezen voor de annulatiegarantie?

Heb je geen annulatiegarantie en annuleer je langer dan 30 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf, dan zal wordt de gestorte aanbetaling gehouden. Het totale bedrag van het verblijf wordt gehouden in geval van een annulatie minder dan 30 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

De klant kan schriftelijk (per post of e-mail) bij de camping om een wijziging betreffende zijn verblijf (data, type accommodatie) op dezelfde camping vragen, op basis van beschikbaarheid en mogelijkheden. Uitstel naar het volgende seizoen wordt niet geaccepteerd. Bij afwezigheid van wijziging dient de klant zich te houden aan de oorspronkelijke reserveringsvoorwaarden of kan hij het verblijf annuleren volgens de voorwaarden van de annuleringsverzekering.

  • Elk verzoek tot verlenging van de verblijfsduur zal op basis van beschikbaarheid en volgens de geldende tarieven worden gehonoreerd.
  • Elk verzoek tot verkorting van de verblijfsduur wordt beschouwd als een gedeeltelijke annulering en is onderhevig aan de voorwaarden inzake annuleringen en vroegtijdig afbreken van het verblijf.